A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 17.675 termékmegjelenítést azonosított az RTL Klubon és a TV2-n. A két csatorna közül az RTL Klub több mint kétszeres fölényben van ebben a mutatóban.
Kép forrása: financialexpress.com
A termékmegjelenítések számának alakulását szembetűnően befolyásolta a járvány, amely az első félévben jelentős változást hozott a televíziózásban is – írja elemzésében az NMHH. Egyes műsorok forgatása véget ért, ellenben számos, az új helyzethez alkalmazkodó ötlet kelt életre. A második félévre a piac igazodott a megváltozott helyzethez, és a tavaszi műsorokat őszre csúsztatták, ezzel a második féléves számok emelkedését eredményezve.
A vizsgált időszakban 17.675 termékmegjelenítést azonosított be az NMHH (25 százalékos emelkedést mérve a megelőző félévhez képest), ebből az RTL Klubhoz 12.559, a TV2-höz 5116 kötődött.
A termékmegjelenítéssel érintett műfajcsoportok toplistájának élére – a korábbi időszakokban tapasztaltakkal megegyezően – a reggeli információs és a szolgáltató magazinok kerültek. Őket követte a sorban a reality (RTL Klub: Az Év Hotele, A konyhafőnök VIP), valamint az egyéb információs műsortípus (RTL Klub: Fókusz), de ugyancsak előkelő helyen végeztek a gasztronómiai magazinműsorok.
Az első félévvel összehasonlítva az eredményeket látható, hogy a gyógyhatású készítmények szektora a második félévre kiszorult a lista éléről, s helyette a háztartási gépek vették át a vezetést. A vezető szolgáltatás szektoron belül a koronavírus kapcsán hozott korlátozó intézkedések legnagyobb „vesztesei”, a szálloda-panzió szolgáltatásba tartozó márkák szerepeltek legnagyobb számban (1084 megjelenés).
Felhasznált források:
https://www.mmonline.hu/cikk/a-termekmegjeleniteseket-is-elerte-a-covid-hatas/